Betalning konsultationerbetalning konsultationer

Betalning konsultationer erbjuder nedanstående betalningsmöjligheter. För din och vår säkerhet använder kliniken inte sig av kontanthantering.

Konsultationer

Betalning för samtliga våra konsultationer hanteras i ett första skede via Klarna betalningslösning.

 

Klarna

Få först. Betala sen.  Betala direkt  Dela upp.  
Klarna

  • Betalningen SKA initieras i samband med din bokning alternativt senast 48 timmar innan utsatt tid
  • Längst ned i din bokningsbekräftelse finns det en knapp med texten ”Betala med Klarna”*. Tryck på knappen och följ instruktionerna.
  • Beroende på vilket betalsätt du väljer kan du välja om du vill betala innan eller efter din konsultation. Om du föredrar att betala via Swish eller med kort (endast på kliniken) vid konsultationen, då väljer du betalsätt ”Få först. Betala sen.”

*Observera att denna betallösning kan användas upp till 30 dagar innan din konsultation. Det innebär att om du bokar en konsultation längre än 1 månad i förväg, då måste du avvakta med att initiera din Klarna-betalning tills det är mindre än 30 dagar kvar till din konsultation. I detta fall kommer du att få ett mejl när det är möjligt att betala.

Slutgiltig betalning

Den slutgiltiga betalningen, oavsett vilken Klarna-lösning du väljer, verkställs inte förrän efter konsultationstillfället. Då kan vi också avbryta din Klarna-betalning om du istället föredrar att betala exempelvis via Swish eller med kort. Beroende på vilket Klarna-betalsätt du valt, kommer du då INTE att få en faktura från Klarna alternativt sätts pengarna tillbaka på ditt kort eller på ditt bankkonto. Vid avbokningar, inom ramen för våra bokningsvillkor, avbryts/återbetalas pengarna automatiskt från Klarna.

PIN-kod

I samband med din Klarna-betalning får du en pin-kod i ett mail och/eller SMS. Ytterligare ett SMS skickas 10 minuter innan konsultationens början. Denna pin-kod uppger du till oss vid konsultationstillfället om du vill att din slutgiltiga betalning ska gå via Klarnas betallösning.

Läs mer om betalning via Klarna>>

Klarna hanterar enbart betalningar från Sverige. Se ”Övriga betalsätt” gällande utländska klienter.

Övriga betalsätt

Väljer du att betala på annat sätt än ovan måste din betalning vara oss tillhanda minst 48 timmar innan din konsultationstid. Ange ditt namn och tid för konsultationen som betalningsreferens.

  • Swishnummer: 123 227 88 28 – mottagarnamn: Näringsmedicinska Kliniken i Hbg AB
  • Bankgironummer: 442-9510
  • IBAN: SE7680000821496936489126 (utländska klienter)
  • BIC: SWEDSESS (utländska klienter)

Betalning på kliniken kan också betalas med kort (Visa eller Mastercard) om så önskas. Initiering av betalningen ska dock ske med Klarna alternativt via något av ovanstående betalsätt senast 48 timmar innan.

Läs mer om betalning via Swish>>
Läs mer om betalning med kort>>
Läs mer om betalning via Bankgiro>>

Slutgiltig betalning

Sker en avbokning, inom ramen för våra bokningsvillkor, kommer pengarna att återbetalas.

Kosttillskott, analyser, övrigt

Betalning sker i samband med köpet (ej faktura).

  • Swishnummer: 123 227 88 28 – mottagarnamn: Näringsmedicinska Kliniken i Hbg AB
  • Kortbetalning via Visa eller Mastercard (endast på kliniken)
  • Bankgironummer: 442-9510
  • IBAN: SE7680000821496936489126 (utländska klienter)
  • BIC: SWEDSESS (utländska klienter)

Läs mer om betalning via Swish>>
Läs mer om betalning med kort>>
Läs mer om betalning via Bankgiro>>