Podcast Hälsosnack: Christin Jarl – Stresskola med fokus på binjurar och HPA-axeln

Stresskola

Christin Jarl är arbetar som näringsterapeut och driver Näringsmedicinska Kliniken i Helsingborg. Hon är bland annat certifierad hårmineralanalysterapeut och utför dessa hårmineralanalyser via sin klinik. Nu gästar hon podcasten Hälsosnack med Lotta och Victoria. Avsnittet är för dig som vill veta mer om vad stress är (det är INTE bara ”för mycket att göra” utan kan vara så mycket mer) och framför allt – vad du kan göra när du stressat för mycket.

Hälsosnack skriver själva om avsnittet: ”Alla som inte är eller har känt sig stressad den här veckan räcker upp en hand! ?

Nu så här mitt på hösten är allt i full gång och vi märker av att många känner sig mer eller mindre stressade och så vi kände att stress är ett ämne som är högaktuellt nu! Tillsammans med näringsterapeuten Christin Jarl pratar vi om hur stress påverkar vår kropp och specifikt våra binjurar och HPA-axeln. Vi går in lite mer på djupet vad dom händer i kroppen vid stress, pratar om de symtom som ofta är relaterade till stress, ger tips på vad man kan göra för att stressa ned och om vilken näring som är kopplad till binjurarna. Christin berättar också om olika tester hon använder för att mäta binjurefunktion och näringsstatus.

Lyssnar gör du i din podcastapp som Podcaster, Acast eller Spotify. Eller så lyssnar du via datorn här: http://ow.ly/uact30m5Vq0